Zadzwoń Wiadomość

Rozciąganie pleców - jak to robić poprawnie ?

Rozciąganie pleców - jak to robić poprawnie ?

Kręgosłup – fundament ciała

Dbanie o zdrowy kręgosłup jest kluczowe dla każdej tancerki. Poprzez liczne ćwiczenia, unoszenia nóg, przegięcia jest on mocno narażony na obciążenia, a co dalej za tym idzie kontuzje i towarzyszący ból. Jak temu zapobiec ? Należy zadbać o jego rozciągnięcie ale i wzmocnienie mięśni. Przygotuj matę do ćwiczeń i wygodny strój i zaczynamy !

Ćwiczenia rozciągające mięśnie kręgosłupa

Kobra – w leżeniu przodem ułóż ręce na wysokości klatki piersiowej, powoli prostuj ręce w stawie łokciowym podnosząc korpus ku górze, ruch zaczynaj od czubka głowy, która musi być zadarta. Podnieś się wyginając kręgosłup do poziomu swoich możliwości i przytrzymaj ok 1 min. Następnie wróć do leżenia kładąc po kolei brzuch, klatkę piersiową, głowę.

Kołyska – w leżeniu przodem zegnij kolana i chwyć dłońmi na wysokości kostek, następnie powoli prostuj nogi tak aby unosić korpus w tył. Pamiętaj, aby głowa była zadarta. Przytrzymaj tą pozycję ok 30 sek. a następnie powoli opuść ciało do pozycji początkowej.

Przegięcie w tył - w klęku nogi ustawione na szerokość bioder, kolce biodrowe wypychaj do przodu, a rękoma staraj się sięgnąć do kostek. W tej pozycji wytrzymaj 30 sekund i wróć do klęku.

Skłon japoński – usiądź na kolanach, utrzymuj pięty razem złączone, następnie pochyl się do przodu opierając czoło o podłogę. Wyprostowane ręce wyciągnij mocno do przodu i zostać w tej pozycji ok 1 min.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa

Unoszenie pleców – w leżeniu przodem, ręce trzymaj wzdłuż ciała, unoś plecy, zaczynając ruch od czubka głowy, delikatnie opadaj. Utrzymanie pleców w górze – wykonaj kobrę, następnie powoli oderwij jedną rękę od podłogi kierując ją za siebie a potem drugą, trzymaj napięte plecy, staraj się utrzymać pozycję jak najdłużej potrafisz.

Unoszenie rąk i nóg jednocześnie – w leżeniu przodem wyciągnij obie ręce przed siebie, nogi trzymaj proste w kolanach, następnie jednocześnie unieś ręce i nogi ku górze, głowę trzymaj zadartą. Utrzymaj pozycję ok 30 sek.

Unoszenie ręki z przeciwległą nogą - w klęku podpartym unieś prawą rękę i lewą nogę, tak aby z korpusem tworzyły prostą linię, głowa prosto - patrz w podłogę. Pozycję utrzymaj przez ok 1 minutę i zmień strony. 

Ćwiczenia te nie zajmują dużo czasu, a dają niesamowite efekty, poprawiając komfort życia.

Przeczytaj też inne wpisy blogowe:

17Komentarze

    • Avatar
      LeptoConnect
      lip 1, 2020

      Really nice and interesting post. I was looking for this kind of information and enjoyed reading this one. LeptoConnect

    • Avatar
      Resurge
      lip 1, 2020

      Truly, this article is really one of the very best in the history of articles. I am a antique ’Article’ collector and I sometimes read some new articles if I find them interesting. And I found this one pretty fascinating and it should go into my collection. Very good work! Resurge

    • Avatar
      Diabetes Freedom
      lip 1, 2020

      This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. Diabetes Freedom

    • Avatar
      Leptitox
      lip 1, 2020

      This website and I conceive this internet site is really informative ! Keep on putting up! Leptitox

    • Avatar
      Burn Fat Series
      lip 1, 2020

      I am very enjoyed for this blog. Its an informative topic. It help me very much to solve some problems. Its opportunity are so fantastic and working style so speedy. Burn Fat Series

    • Avatar
      LeptoConnect
      lip 1, 2020

      Your content is nothing short of brilliant in many ways. I think this is engaging and eye-opening material. Thank you so much for caring about your content and your readers. LeptoConnect

    • Avatar
      Resurge
      lip 1, 2020

      I liked your article and I hope you will have many entries or more Resurge

    • Avatar
      Resurge
      lip 1, 2020

      I am a new user of this site so here i saw multiple articles and posts posted by this site,I curious more interest in some of them hope you will give more information on this topics in your next articles. Resurge

    • Avatar
      Resurge
      lip 1, 2020

      This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. Resurge

    • Avatar
      Resurge Supplement
      lip 1, 2020

      This website and I conceive this internet site is really informative ! Keep on putting up! Resurge Supplement

    • Avatar
      Testogen Review
      lip 1, 2020

      Really appreciate this wonderful post that you have provided for us.Great site and a great topic as well i really get amazed to read this. Its really good. Testogen Review

    • Avatar
      Brain Training for Dogs
      lip 1, 2020

      It's really nice and meanful. it's really cool blog. Linking is very useful thing.you have really helped lots of people who visit blog and provide them usefull information. Brain Training for Dogs

    • Avatar
      Mind Body Matrix Pain Relief Cream
      lip 1, 2020

      This is a fabulous post I seen because of offer it. It is really what I expected to see trust in future you will continue in sharing such a mind boggling post Mind Body Matrix Pain Relief Cream

    • Avatar
      Resurge
      lip 1, 2020

      Wonderful illustrated information. I thank you about that. No doubt it will be very useful for my future projects. Would like to see some other posts on the same subject! Resurge

    • Avatar
      Single life Annuity
      lip 2, 2020

      This website and I conceive this internet site is really informative ! Keep on putting up! Single life Annuity

Zostaw odpowiedź

* Nazwa:
* E-mail: (Nie publikowany)
   Stronie internetowej: (Adres strony zhttp://)
* Komentarz:
Wpisz kod